به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این نشست شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، ضمن اشاره به تغییرات مثبت و رویکرد پویا در سازمان مدیریت بحران شهر تهران، گفت: این سازمان از جمله بخشهایی است که همواره نقش پررنگی در مدیریت شهری داشته و حضورش برای مقابله با بحرانها ضروری است.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت ناوگان حملونقل عمومی شهر تهران، اظهار کرد: ۳۷ درصد از حملونقل عمومی تهران را ناوگان عمومی تشکیل میدهد که از این میزان، ۱۸ درصد مربوط به تاکسیهاست. این رقم نشاندهنده اعتماد شهروندان به این شیوه حملونقل است.
مالکی با تأکید بر نقش اجتماعی تاکسیها گفت: راننده تاکسی بهعنوان تنها مدل حملونقل شهری با تماس مستقیم با مردم، باید خود را سفیر مدیریت شهری بداند.
در ادامه، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با بیان قدمت و اهمیت سازمان تاکسیرانی، از تاکسیرانان بهعنوان قشری زحمتکش یاد کرد و گفت: تاکسیرانان از نخستین گروههایی هستند که در لحظات اولیه وقوع حوادث به محل میرسند. این پتانسیل ارزشمند میتواند در ارائه خدمات ایمنی و امدادی در زمان بحران مؤثر باشد.
وی با اعلام آمادگی سازمان مدیریت بحران برای آموزش تاکسیرانان تهرانی در سطح پایگاههای مدیریت بحران شهر تهران، خواستار تدوین تفاهمنامهای مشترک برای آغاز این دورهها شد.
مالکی نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و آغاز این همکاری را اعلام کرد.
در این جلسه همچنین موضوعاتی چون تعیین نقش تاکسیها در زمان بحران، تدوین پروتکلهای ایمنی و HSE، آموزش کاهش حوادث ترافیکی، برگزاری تمرینهای بزرگ مدیریت بحران و استفاده از ظرفیت گروههای دوام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاونان سازمان مدیریت بحران نیز در ادامه، ظرفیتهای آموزشی، آمادگی و پیشگیری را تشریح کرده و پیشنهادهایی برای ارتقای سطح آمادگی ناوگان تاکسیرانی در برابر بحرانها ارائه کردند.
